Koncertbeszámolók, zenei könyvek értékelései, zenehallgatás

Moha zenét hallgat

Moha zenét hallgat

A mai boldogság: egy aláírás a dalnoktól a balkonról

KIs boldogság az emberiségnek, de nagyon nagy nekem

2020. április 09. - Mohácsi Zoltán

gobolyos_dalnok_a_balkonon_upgrade2.jpg

 

Ha elolvasod a bejegyzés alatti hozászólásokat, az egyik olvasóm soraiból kiderül, hogy megettem nagykanállal egy nyomdai trükköt: sajnos a bejegyzés okafogyottá vált, az aláírást nyomdagépek tették a könyvbe, nem egy golyóstoll. De mégis itthagyom az egészet.

 

*  *  *

Jó, értem én, hogy ha már hónapok óta nem írtam semmit erre a blogra, akkor nem egy ilyen piszlicsáré, kurta-furcsa bejegyzéssel kellene jelentkezni, de tél volt, meg jött a koronavírus, koncertek vagy nem voltak, vagy nem jutottunk el rájuk. Meg különben is, és egyáltalán.

gobolyos_dalnok_a_balkonon.jpg

Ellenben ma ért egy hatalmas öröm. Nagyon régen űztem már Göbölyös N. László könyvét, amit a Jethro Tull-ról írt. A címe: Dalnok a balkonon. Ez a könyv valamiért kimaradt anno, de annyira, hogy a megjelenéséről is csak utólag, véletlenül értesültem. Göbölyösnek a Genesis-ről írt könyvét kedveltem, főleg mert lejött belőle, hogy ő meg a Genesis-t kedveli. Nem tudom még, ez, a Jethro Tull-ról írt könyve milyen, de nekem már olvasatlanul is nagyon kedves.

Egy internetes oldalon hirdette meg a volt tulajdonosa. Azonnal lecsaptam rá. Főleg, mert a kábé egy hete internetre került, Bookline-os példány árának a tizedébe került. Kiderült, hogy a tulaja is óbudai. Ma el is gurultam az új birtokmányomért. A hirdetésben láttam, hogy dedikált a könyv, de mondjuk egy Göbölyös aláírástól annyira nem hatódtam meg.

Amikor a volt tulajdonos odaadta a könyvet, nem bírta megállni, megkérdezte:
– Látta, hogy dedikált példányról van szó?
Nem értettem, mi van számára ekkora jelentősége, de udvarias fickó vagyok. Bólintottam.
– Igen, láttam, köszönöm!
De ő még nem adta oda a kicsit meggyötört könyvet, hanem a címoldalra lapozott. És megmutatta a dedikációt.
– Mondtam is a fiamnak, hogy nem jó árat adott neki...
Legyintett, elvette a megbeszélt pénzt, udvariasan elbúcsúzott, én is tőle. Aztán beültem a kocsiba, és néhány percig csak bámultam a belső címoldalon a fekete tollal írt szöveget. A számat csak a pár perc után csuktam be.

Mondja valaki, hogy ebben az életben nincsen minek örülni! Ezt láttam ugyanis:

gobolyos_dalnok_a_balkonon_alairas.jpg

Szerintem elég gyorsan megszületik majd a könyvről írt véleményem is.

Az élmény érétkelése: 20/10

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mohabacsizenethallgat.blog.hu/api/trackback/id/tr5515601298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szelid sunmalac 2020.04.10. 22:38:16

Az igen!!! Ezt a mazlit! Azert az oregnek figyelmessegbol kuldhetnel valami aprosagot, hiszen lathatoan a szive szakadt meg... te meg becsuld meg

malarone 2020.04.11. 09:53:08

bocs, de csak egy elegáns nyomdai trükk. Az én példányomban, és a barátoméban, akivel együtt vettük anno, szintén ott figyel ugyanez a szignó.

Európai téridő 2020.04.11. 11:15:50

Nagszerű élmény, amikor egy ilyen meghirdetett kedvenc könyvért a zsetonok leperkálása után belenéz, beleolvas a boldog új tulajdonos.

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2020.04.11. 18:02:14

@malarone:
Az árgyélusát, akkor ezt jól megettem! :-) De a könyvnek akkor is nagyon örülök! Az információdnak nem annyira, de voltaképpen jót mosolyogtam magamon. Legalább megnyugtatom az eladót is, hogy nem úgy van ám, ahogyan gondolta. Köszönöm, hogy szóltál!

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2020.04.11. 18:14:24

@Szelid sunmalac:
Ahogy alant a malarone nevű felhasználó/olvasóm írta, sajnos nem saját kezű az aláírás, hanem nyomdai trükk.

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2020.04.11. 18:15:58

@Európai téridő:
Hát, tény, ami tény, a könyvnek nagyon örültem, az aláírás csak hab volt a tortán. De a habot fentebb egy malarone nevű felhasználó/olvasóm leette, mert elárulta, sajnos nem saját kezű az aláírás, hanem nyomdai trükk.
süti beállítások módosítása